Latviski English По-русски

5 veselīga uztura principi onkologa skatījumā

Savā pieredzē dalās nesen arvērtās privātās onkoloģijas klīnikas “Onkoklinika” (Tallinas ielā 1, Rīgā) ārsts, medicīnas doktors, onkoloģijas ginekologs, Ronalds Mačuks.

Tas nebūs pārspīlēti, ja teikšu, ka gandrīz katrs otrais pacients pēc pārciestās operācijas vaicā: “Dakter, ko man tagad padzert pēc ārstēšanas?”, “ko Jūs domājat par zemes taukiem?”, “ko es varētu tagad darīt savas veselības labā?”.
Visvienkāršāk, ja es redzu, ka cilvēks joprojām ir fiziski un garīgi aktīvs un varu ieteikt viņam izlasīt grāmatu “Pretvēža dzīvesveids. Anticancer”. Tas ir labākais, kas ir uzrakstīts latviešu valodā mums, cilvēkiem ar rietumniecisku domāšanu. Ar to es domāju grāmatā uzskaitītās atsauces uz uzticamiem pētījumiem par pārtikas un dzīves veida ietekmi uz veselību. Nav tādu vienu brīnumzāļu, kuras varētu nopirkt par lielu naudu un tikt pie stipras veselības. Ne zemes tauki, ne bebru dziedzeri, ne kas cits nepalīdzēs, ja cilvēks turpinās dzīvot kā līdz saslimšanai. Bet vēl labāk ir izvēlēties jau profilaktiski darīt visu iespējamo, lai attālinātu onkoloģiskās saslimšanas. Onkoloģiska saslimšana vai sirds-asinsvadu sistēmas slimība ir neizbēgams novecošanās rezultāts, bet ar pareizu dzīvesveidu to var attālināt.
Pavasaris ir lielisks laiks, lai mēs katrs vismaz pamēģinātu kaut ko nedaudz pamainīt savā dzīvē, tāpēc sniegšu 5 vienkāršus ieteikumus, kas būtiski uzlabos jūsu veselību:
1.Mana stingra pārliecība ir par to, ka jāēd pēc būtības ir krietni mazāk, tāds ir pirmais ieteikums - vienkārši mazāk ēst. Lai cilvēks funkcionētu burtiski pietiek ar saujiņu rīsu dienā, ja vien darbs nav saistīts ar lielu fizisku piepūli vai smagiem treniņiem.
2.Tas pats ir attiecināms uz trekniem, saldiem un sālītiem ēdieniem – pēc iespējas mazāk.
3.Saldumu un neveselīgas pārtikas vietā ieteiktu ēdienkartē pakāpeniski ieviest kurkumu, regulāri dzerot to ar pienu vai liekot pie rīsiem, lēcām, pie pilnīgi visa. Parasti rīsi un lēcas ir tie ēdieni, ar kuriem visvieglāk ir pieņemt un uzsākt kurkumas lietošanu ikdienā.
4.Lai cik grūti to būtu izdarīt, par katru cenu ir jāsamazina, vai vēl labāk, pilnībā jāatsakās no gaļas ēdieniem. Apgalvojums, ka, neēdot gaļu, cilvēks nespēj uzņemt nepieciešamās barības vielas, vai tāpēc neizaugs muskuļi, absolūti neiztur kritiku. Paskatieties uz liellopiem - zirgiem, mūļiem vai citiem zālēdājiem, viņus taču neviens nekad nav barojis ar gaļu. Ēdot gaļu, tiek uzņemtas nevajadzīgas taukvielas, kā arī augstais olbaltumvielu saturs ir viens no iemesliem biežākai kolorektālā vēža attīstībai gaļēdājiem.
5.Tas, ko drīkst un vajag ēst bez ierobežojumiem, ir dārzeņi un salāti visādos veidos. Tie arī lieliski palīdz mazināt izsalkuma sajūtu. Ēdiens sākumā var šķist pliekans, bet tas ir īslaicīgi, jo pāris nedēļu laikā garšas kārpiņas adaptējas un parādās jaunas, iepriekš nepieredzētas garšas. Pie dārzeņiem ir jāpiebilst, ka nevajadzētu aizrauties ar ceptiem kartupeļiem, tas nebūs risinājums jaunajam dzīvesveidam.

Populārākie raksti

Zvanīt